Het is 15 jaar geleden dat de Tower Of Terror zijn deuren opende en gasten verwelkomde in het Walt Disney Studios Park. En tot op de dag van vandaag is de Twilight Zone Tower of Terror een iconische attractie in Disneyland Paris. Voor zijn 15e verjaardag ontmoetten we de teams die je elke dag terugbrengen naar 1939 en hen vragen ons te vertellen over hun dagelijks leven.
De eerste Cast Members zijn om 6.30 uur binnen voor een teambriefing in de attractie voordat ze hun dag in het Hollywood Tower Hotel beginnen. Nadat ze instructies hebben gekregen van hun teamleider, gaan de zeven aanwezige Cast Members naar het controlecentrum om de procedures voor het openen van de attractie te starten. Ze krijgen ’s ochtends snel gezelschap van andere collega’s. Er zijn minimaal zeven Cast Members nodig om de attractie goed te laten functioneren.
Iedereen kent zijn positie en begeeft zich daarheen om controles uit te voeren en eventuele aanpassingen te doen voor het bedienen van de attractie, die pas om 8.30 uur opengaat voor het publiek. Met een checklist bij de hand, want elk detail telt. De veiligheid van de bezoekers binnen de attractie staat voorop, dus de Cast Members gaan verschillende verdiepingen van de toren op en af om de goede werking van apparatuur en showelementen te waarborgen. Vanuit het controlecentrum helpen Alison en Marc hun collega’s met hun controles en het opstarten van de apparatuur. Ondertussen inspecteert een andere collega de buitenkant van de attractie om de verschillende toegangen en het goed functioneren van de show te controleren.
“Het is geweldig om in deze attractie te mogen werken; er is voor elk wat wils”, zegt Alicia tussen de verdiepingen door. “Sommigen van ons houden ervan gasten te verwelkomen terwijl anderen de voorkeur geven aan technologie. Er is nooit een saai moment!”
Cyril, nog steeds in het controlecentrum, zorgt ervoor dat de controleschermen, het geluid en de voertuigen goed werken. Van controleren of de apparatuur werkt tot ervoor zorgen dat de veiligheidsgordels in orde zijn, Cyril volgt nauwgezet zijn lijst met taken voordat hij de eerste lege wagen in beweging zet voor een test. Deze veiligheidsmaatregelen worden tegelijkertijd uitgevoerd door meerdere Cast Members op alle wagentjes van de attractie.
Nadat alle voertuigen zijn gecontroleerd en getest, is het de beurt aan Cast Members, zoals elke ochtend, om te zien hoe goed de speciale effecten werken! “Ik hou van deze attractie en de verhalen, het hele verhaal gecreëerd door de Imagineers dat ons letterlijk onderdompelt in de atmosfeer”, zegt Alexandra opgewonden als ze terugkeert naar het controlecentrum.
Met alles op zijn plek staan de Twilight Zone Tower of Terror Cast-leden om 8.30 uur klaar om de eerste gasten te verwelkomen. Rémi, de begroeter, zegt “goedenavond” en er begint zich een rij te vormen.
“Het is altijd verrassend voor gasten om ‘goedenavond’ te horen als het 9.30 uur is, ” grapt Rémi, “omdat wij, de Hollywood Tower Hotel Cast Members, gestrand waren op de avond van 31 oktober 1939, zeggen we hen goedenavond ! ”
Malika, de eerste conciërge van de dag, verwelkomt al haar eerste gasten die de bibliotheek betreden waar ze alles te weten kunnen komen, tijdens een bijzonder meeslepende pre-show over de geschiedenis van het Hollywood Tower Hotel voor hun reis naar de Vierde Dimensie. Ondertussen informeren Alison en Marc regelmatig het controlecentrum over de evolutie van de wachttijd, met hun ogen gericht op de cameraschermen in de attractie.
Hoe verder de gasten de attractie binnenlopen, hoe donkerder de sfeer wordt en hoe verontrustender de Cast Members die ze ontmoeten.
“Normaal gesproken, als het hun eerste keer in de attractie is, zijn gasten angstig en de manier waarop we handelen helpt hen niet!” lacht Cyril, “deze zorgwekkende sfeer is opzettelijk, hoe dieper gasten in de attractie gaan, hoe intenser de rol die we spelen.” Ten slotte bevindt zich een Cast Member bij de uitgang van de liften om bezoekers na hun reis te begroeten. Zijn of haar rol is ook om gasten met een handicap te verwelkomen die niet kunnen wachten in de traditionele rij.
Alle Cast Members wisselen regelmatig van positie en vervangen hun collega’s op hun locaties. “We vertrouwen de hele dag op een roulatiesysteem”, zegt Sheila, de teamleider van de attractie. “Afhankelijk van hoeveel van ons er zijn, blijven we min of meer in positie, maar ze zijn erg gevarieerd.” Er kunnen dus in feite 25 mensen tegelijk in de operatieteams zitten!
De reden waarom er zoveel plaatsen nodig zijn, is dat de attractie een hoge capaciteit heeft en veel bezoekers ontvangt die verschillende ontvangstruimten passeren, van de wachtrij tot de bibliotheken, de boiler room en tot slot de opstapruimten. Voor een optimale beleving zijn er maximaal zes liften die tegelijkertijd werken. De bedieningsteams streven ernaar dat de wachttijd zelden langer is dan 20 minuten. “Een wachttijd van meer dan 20 minuten vinden wij te lang voor gasten; we doen ons best om zo efficiënt mogelijk te zijn.” zegt Cyril.
Al 15 jaar lang zetten de getalenteerde teams van het Hollywood Tower Hotel zich in om gasten een meeslepende en onvergetelijke ervaring te bezorgen. Deze getalenteerde individuen werken dag en nacht om de ervaring van onze gasten magisch te maken en het is een succes! Gefeliciteerd met je verjaardag en enorm bedankt aan de teams die het Hollywood Tower Hotel elke dag tot leven brengen!