KOOP TICKET RESERVEER JE VERBLIJF PRIJSKALENDER

TIPS & PLANNINGDISNEYLAND PARIS


Les Mystères du Nautilus gaat terug open met updates en nieuwe effecten






Sinds zijn debuut in 1872, in 20.000 mijlen onder de zee door Jules Verne, spreekt de Nautilus tot de verbeelding van lezers over de hele wereld. Walt Disney was één van hen, dus besloot hij in 1954 om dit epische avontuur voor het grote scherm aan te passen, waarmee hij het iconische ontwerp van zijn artiest, Harper Goff, populair maakte. Les Mystères du Nautilus, hier aangemeerd in Discoveryland, is een unieke kans voor iedereen die nieuwsgierig is naar onderwateronderzoek om uit de eerste hand de geweldige innovatieve geest van kapitein Nemo en zijn bemanning te zien om dezelfde droom te verwezenlijken.


Aangezien het iconische schip bijna klaar is om ontdekkingsreizigers te verwelkomen om nieuwe avonturen aan te gaan, gingen we zitten met Louise Doré, showproducent, en Daniel Joseph, hoofdillusie-integrator, voor een duik in de werken die zich achter de oculus afspeelden.

Hoe was het om op de Nautilus te werken?


Daniel: Als kind was 20.000 Leagues Under the Sea een van mijn favoriete films. In die tijd was de voormalige Submarine Voyage-attractie in Walt Disney World altijd iets waar ik naar uitkeek. En toen ik Disneyland Parijs voor het eerst bezocht, was ik erg enthousiast, want de eerste attractie die ik wilde zien was Les Mystères du Nautilus. Het is zo uniek voor het resort en het voldeed aan de verwachting.


Louise: Iedereen kent het verhaal van Kapitein Nemo, ook al moet ik toegeven dat ik de Disney-bewerking nog niet had gezien toen het project begon! Natuurlijk heb ik dat nu gedaan en ook al is het nog steeds erg gebaseerd op de klassieke Disney-film, vandaag hebben we een nieuw verhaal geïntroduceerd, waarin we de wonderen van het zeeleven in onze oceanen vieren.

Wat was jouw rol in dit project?


Daniel: Binnen de Illusion Development Group hier bij Imagineering begint mijn rol met nadenken over hoe we iets zo magisch en realistisch mogelijk kunnen maken zonder dat daadwerkelijk te doen. En dus bespraken we hoe we de Grand Salon Scene konden verbeteren met nieuwe technologie en technieken die niet beschikbaar waren toen de attractie 30 jaar geleden voor het eerst werd geopend. We brainstormden en bedachten een techniek met een 3D-look, geïnspireerd door één van onze oudste trucs bij het bedrijf: de multiplane camera. We hebben wat tests en mock-ups gedaan en bewezen dat als we door de oculus kijken, we de illusie kunnen wekken van een zeer diep, mysterieus en ver onderwateruitzicht.


PixieDust.be

Louise: Als showproducent was het mijn rol om dit nieuwe project met alle verschillende teams te ondersteunen. We zijn nu bijna twee jaar geleden begonnen, eerst met het zoeken naar referentiebeelden van onderwaterwonderen. Aan de technische kant hebben we de showcontrol, de verlichting veranderd in LED-technologie en alle speciale effecten geüpgraded. Er was ook een complete opknapbeurt van al onze rekwisieten en accessoires in de hele attractie door onze Disneyland Paris Central Shop-teams. Zo werd het orgel helemaal opgeknapt op basis van het echte rekwisiet uit de film. Er is ook veel werk verzet aan de iris zelf om een snelle en vloeiende opening en sluiting te garanderen die past bij onze nieuwe show.



Welke gasten zullen aan boord kunnen genieten?


Louise: Onze gasten gaan de wonderen van de oceanen ervaren, terwijl ze enkele leuke weetjes over de zeewereld leren. Om die boodschap over te brengen, hebben we een nieuwe soundtrack opgenomen die speciaal voor de attractie is georkestreerd, evenals een nieuwe vertelling geschreven door onze showschrijvers. Het was een spannend project voor mij, ik heb veel geleerd en ik hoop dat onze gasten de attractie net zo geweldig zullen vinden!


PixieDust.be

Daniel: We wilden een verhaal over natuurbehoud vertellen dat vandaag de dag relevanter zou zijn voor onze gasten en dus vinden er nu, zoals Louise al zei, nieuwe ontmoetingen plaats in de Grand Salon. Het leuke was dat we met dat project werkten met ons dierenprogramma bij EPCOT – mariene biologen, dierenverzorgers, allerlei getalenteerde en geweldige mensen die we hebben binnen de Walt Disney Company die elke dag met het zeeleven werken. Het hebben van deze wetenschappelijke bronnen hielp om het gevoel van realisme in de Nautilus-attractie te geven dat voorheen niet mogelijk was. Ik hoop dat de nieuwe show de klassieker zal waarmaken en dat gasten verliefd zullen blijven worden op deze attractie.


PixieDust.be


Translate website