Disneyland Paris, de op twee na grootste hoteleigenaar-exploitant in Frankrijk, combineert magie, uitmuntende service en meeslepende verhalen met gezinnen in gedachten, in zeven verschillende Disney-hotels
Disneyland Hotel Grand Heropening op 25 januari 2024:
Een nieuwe stap in de transformatie van Disneyland Paris Hotels
Disneyland Paris, de op twee na grootste hoteleigenaar-exploitant in Frankrijk, combineert magie, uitmuntende service en meeslepende verhalen voor gezinnen in zeven verschillende Disney-hotels
Het Disneyland Hotel heropent donderdag officieel zijn deuren na een herontwikkeling van twee jaar, wat een nieuwe mijlpaal markeert in de voortdurende transformatie van de hotels in Disneyland Paris. Na de succesvolle opening van Disney Hotel New York – The Art of Marvel in 2021 is de heropening van Disneyland Hotel een integraal onderdeel van de strategie van het resort om de gastervaring te verrijken met meeslepende verhalen die uniek zijn voor Disney.
“Het Disneyland Hotel breidt onze erfenis als leider in de Europese toeristenindustrie verder uit, met een uitzonderlijk vermogen om gezinnen te verwelkomen in zeer meeslepende omgevingen en verhalen zoals alleen Disney dat kan”, aldus Natacha Rafalski, Présidente van Disneyland Paris.
Marktleider op het gebied van schaal en reikwijdte in Frankrijk en Europa met unieke positionering
Met 5.700 kamers en suites is Disneyland Paris de nummer één hotelketen in Frankrijk voor gezinnen, met een scala aan aanbiedingen voor vele behoeften en budgetten. Bovendien is Disneyland Paris de grootste hotelexploitant onder de Europese themaparken. Dit komt voort uit een beslissing die is genomen vanaf het moment dat Disneyland Paris in 1992 werd geopend om zich te concentreren op gezinsvriendelijke themahotels die het hart van de resortervaring vormen.
Tegenwoordig zijn hotels in Disneyland Paris een must-do en een echte ontsnapping voor gasten om tijd door te brengen met familie en vrienden, waardoor de magie van de parken wordt uitgebreid en ze gedurende hun hele verblijf ondergedompeld kunnen blijven in Disney-verhalen. Elk hotel heeft zijn eigen sfeer voor een onvergetelijk bezoek, met exclusieve aanbiedingen en zorgvuldig gekozen thema’s die Disney-franchises integreren, inclusief de koninklijke Disney-verhalen die nu te vinden zijn in het Disneyland Hotel en de Marvel-verhalen in Disney Hotel New York – The Art of Marvel.
Meerjarentransformatieplan met economische en sociale impact
De heropening van het Disneyland Hotel vertegenwoordigt een belangrijke mijlpaal in de voortdurende investeringen in het hele resort – inclusief een hoteltransformatieplan dat in 2012 werd gestart en in 2017 werd versneld om bestaande eigendommen op te frissen en geliefde Disney-verhalen te vertellen – ten behoeve van gasten en Cast Members.
De 800 Cast Members die zich bij het Disneyland Hotel-team voegden – van de 3.300 in alle Disney-hotels die meer dan 100 functietypes vertegenwoordigen – profiteerden vaak van interne mobiliteitsmogelijkheden en volgden elk een uitgebreide training voor professionele ontwikkeling. Het resort werkt ook samen met meer dan 3.000 leveranciers in heel Europa en daarbuiten – inclusief in onze hotels – waarvan 84% in Frankrijk. Meer in het algemeen heeft Disneyland Paris sinds 1992 63.000 directe, indirecte en geïnduceerde banen gegenereerd in Frankrijk, wat de rol van Disneyland Paris bij het creëren van banen en waarde door voortdurende investeringen benadrukt.
Op zichzelf staande ervaring in het Disneyland Hotel dankzij uitmuntendheid van castleden en leveranciers
Het Disneyland Hotel is één van de meest emblematische locaties van het resort sinds het werd gebouwd voor de grote opening in 1992. Tegenwoordig breidt het die erfenis uit als het eerste Disney-hotel dat een vijfsterrenreis voorstelt ter ere van koninklijke Disney-verhalen en gasten uitnodigt om zich onder te dompelen in het koninklijke verhaal van hun keuze.
Het niveau van onderdompeling in het Disneyland Hotel werd mogelijk gemaakt door het werk van Disneyland Paris-teams, waaronder Walt Disney Imagineering en de unieke samenwerking met Walt Disney Animation Studios, gecombineerd met de uitmuntendheid van Franse bedrijven die bekend staan om hun expertise en knowhow op een breed gebied. Scala aan artistieke vaardigheden, waaronder tapijtwerk, timmerwerk, weven, glasmaken, porselein en meer. Meer dan 200 Franse en Europese bedrijven hebben bijgedragen aan de hotelervaring, zoals Tissage des Flandres dat het wandtapijt creëerde voor het restaurant Royal Banquet, het in Parijs gevestigde Atelier Bournillat dat een voortreffelijke inrichting voor de Signature Suites heeft bijgedragen, en het Franse familiebedrijf Maison Pierre Mignon die een exclusieve champagnecuvée produceerde. Elke samenwerking biedt een kans om rijke culturele elementen te integreren in deze unieke hotelervaring.
De hartslag van deze betoverende locatie wordt gevormd door een team van 800 Cast Members, waarvan meer dan 50% zich bij het hotelteam voegt vanuit andere functies in het resort en 40 nationaliteiten en 100 soorten banen vertegenwoordigen. Elke Cast Member speelt een centrale rol in de nieuwe koninklijke locatie en is onberispelijk opgeleid om persoonlijke service te bieden en ervoor te zorgen dat elke gast een koninklijke behandeling krijgt.